Obelisk ...

Środa, 20 czerwca 2018 · dodano: 20.06.2018 | Komentarze 3

Dwa dni wolnego.Pogoda nadal dopisuje (aż nadto),więc o godz.9 rano już mnie nie ma w domu.Jadę w konkretne miejsce,zobaczyć czy nic się nie zmieniło... Przed miejscowością Olszanica,tuż przy głównej drodze znajduje się obelisk - pomnik,na którym znajdują się nazwiska okolicznych mieszkańców (mężczyzn),którzy jako żołnierze polegli w latach 1914 - 1918 w czasie I Wojny Światowej.Cieszy fakt,że ktoś dba o to miejsc.Piaskowiec jest czysty,nazwiska są czytelne i o dziwo nic nie jest zniszczone.Tego typu miejsca zawsze powodują u mnie to,że zatrzymuję się przy nich na dłuższą chwilę.Tak było również i teraz.Słońce zaczynało coraz lepiej dawać,na dodatek poczułem głód więc do ... Raciborowic a tam sklep - piekarnia i małe zakupy.Postój pod wiatą rowerową w Iwinach.Smakowało jak diabli.Chwila co by się sadełko zawiązało i do domciu.A,że nie jeżdżę w stylu "tam i na zad" powrót do Bolesławca okrężną drogą.

WolfPL
| 00:53 piątek, 3 sierpnia 2018 | linkuj Nikt z miejcowych o ten pomnik nie dba. Jakieś pietnaście lat temu miałem okazje chwile porozmawiać z wnukami fryców którzy zostali rozwałkowani przez Entente. Przyjeżdżają z Hamburga. Jade sobie samochodem i patrze ludzie w krzaczorach, a na poboczach trzy busy na niemieckich blachach. Nawracam i parkuje obok. Wysiadam z kumplami i patrze zwijają wieniec z liściatych gałązek dębu. Z początku byli troche przestraszeni. Myśleli że dostaną powtórke z historii. Czyli łubudubu. Jeżdżą co rok i dbają o miejsca powiązane z swoją rodziną. Od tamtego czasu widziałem ich jeszcze z dwa razy. Ale już nie zatrzymywałem się.
anka88
| 20:24 środa, 20 czerwca 2018 | linkuj Chwała ludziom za to, że pomnik cały czas stoi :). Niezła wyżerka.
Dudysia
| 18:54 środa, 20 czerwca 2018 | linkuj A jeszcze niedawno pomnik był zaniedbany,zapomniany ... Cieszy mnie to ,że społeczeństwo zaczyna patrzeć inaczej ,na tego typu pamiątki .To już nie jest znienawidzony wróg ,którego trzeba zwalczyć ,lecz historia ludzi ,miejsc ,wydarzeń ,które miały tu swój udział ...
Ps .
A patrząc na ostatnią fotkę ,zrobiłam się głodna ;-)))

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa otaja