avatar Ten blog rowerowy prowadzi sky1967 z miasteczka Bolesławiec. Mam przejechane 11169.20 kilometrów w tym 484.95 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 17.90 km/h i się wcale nie chwalę.

Kwiecień, 2022

Łykend czas zacząć.

Sobota, 30 kwietnia 2022 · dodano: 30.04.2022 | Komentarze 1

Kolejna ustawka z Beatą i Darkiem.Od kilku dni wiadomo było,że gdzieś pojedziemy ale do końca nie wiedzieliśmy gdzie nas tym razem rzuci.Dopiero wczoraj wieczorem zapadła ostateczna decyzja.Dziś pobudka o 6.30.Poranna toaleta,lekkie śniadanie i przygotowywanie żarcia oraz picia na drogę.O 8.15 podjeżdżają po mnie.Ładuję się z rowerem na bagażnik i wyjazd.Kierunek woj.lubuskie,konkretnie miejscowość Brody.Są tam piękne ruiny pałacu(choć według Dudysi nic tam ciekawego nie ma haha).Większą część trasy poruszamy się przebudowywaną A18 w kierunku Olszyny aż wreszcie lądujemy w miejscowości Trzebiel.Na rynkowym parkingu robimy bazę.Zdejmujemy rowery i o 9.45 ruszamy w trasę.Po kilku kilometrach wiemy już,że nawierzchnia jest i będzie raczej tragiczna.Nierówności,wąska jezdnia,piaszyste pobocze tylko z jednej strony no kilka odcinków bruku.Normalnie jak na klasyku Paryż - Roubaix.Dobrze chociaż,że  było sucho,po deszczach raczej byłyby kłopoty z przejazdem.Po drodze piknik nad jeziorem.Dudysia przygotowała zajebiście przepyszne naleśniki z ... łososiem,szynką,ogórkiem i czymś tam jeszcze.Były przepyszne,zjedliśmy wszystko.Po dwóch godzinach jesteśmy na miejscu.Zwiedzanie zaczynamy od przepięknego,starego przypałacowego parku.Przejeżdżamy przez piękny teren i wjeżdżamy na ścieżkę,którą można objechać całe(wcale nie małe)Jezioro Brodnickie nad którym to znajdują się ruiny pałacu.Po drodze mnóstwo zdjęć a jest co pstrykać(przyroda jest niesamowita).W końcu jesteśmy pod pałacem i tu szok.Nie sądziliśmy,że jest tak piękny i duży.Oczywiście znowu zdjęcia.Przejeżdżamy wokół i wjazd od frontu na dziedziniec.Widok zapiera dech w cycach.Na głównym budynku wielki i działający zegar.Boczne zabudowania odrestaurowane w których znajdują się pokoje gościnne,restauracja i sale konferencyjne.Jak zawsze rower Darka wzbudza zainteresowania,dlatego dwóch nastoletnich chłopców po kolei wskakuje na siedzisko robiąc sobie foty.Nawet mamuśka(niezła hehe)jednego z nich decyduje się na pozowanie.Ruszamy dalej i ścieżką rowerową przy głównej drodze udajemy się do miejscowości Zasieki,gdzie przekraczamy granicę państwa.Wjazd do Lausitz a tam wskakujemy na trasę rowerową Oder - Neisse.Część przez miasto(czytelne oznakowanie) reszta wzdłuż Nysy Łużyckiej.Jazda trochę monotonna,płaski teren,wokół łąki niby nic ciekawego do pewnego monentu.W pewnej chwili po "bocznym" zderzeniu mało nie zaliczamy z Dudysią gleby.Cholera, nawet nie zdążyłem się nastraszyć tak szybko to było.Po kilkuset metrach,na moment zwalniając pokazałem Beacie ptaka aż tu nagle Darek z całym impetem wjeżdża mi w dupę.Nam i rowerom nic się nie stało.Można uatrakcyjnić wyjazd ???,jak najbardziej można.Już bez przygód docieramy do Siedlec,gdzie wracamy na polską stronę.Do bazy raptem kilka kilometrów.Będąc na miejscu pakujemy rowery i jedziemy do pobliskich Tuplic.Tam w pizzerii Jamajka zamawiamy trzy zapiekanki.Aluminiowe keksówki wypełnione frytkami,mięsem,pomidorami,brokułami,posypane obficie żółtym serem i upieczone w piekarniku.Było cholernie smaczne.Najedzeni pakujemy się do auta i kierunek Bc.Na miejscu jesteśmy o 19.15,wypakowuję rower pod blokiem i żegnam się ze znajomymi,dzięki którym spędziłem miło dzień.Beata ,Darek wielkie dzięki za towarzystwo.

Nie tak miało być.

Niedziela, 24 kwietnia 2022 · dodano: 24.04.2022 | Komentarze 0

Był plan,który wziął w łeb.Ponoć dziś po południu ma być nawałnica,były nawet ostrzeżenia.Dlatego wymyślam coś innego w sumie nic nadzwyczajnego.Może uda się trochę pośmigać.Po lekkim śniadaniu wyjazd.Pierwszy postój już na ul.Kościszki.Są nowe auta w komisie Chimba.Niestety punkt jest zamknięty ale fotki pstrykam.Po chwili jestem w Łące.Tam drugi komis,tym razem otwarty.Jest auto,które zainteresowało mnie.Nawet wsiadam do niego i odpalam silnik.Wygląda,że wszystko ok.W przyszłym tygodniu,na spokojnie trzeba będzie podjechać z Żoną.Koniec oglądania bo chmur coraz więcej.Wskakuję na rower i do Kraśnika Dolnego.Tam znowu chwila dla fotoreporterów.Jest dom(okazuje się,że sprzedarz),który nie wiem dlaczego zawsze kojarzył mi się z domostwem,żywcem wyjętym z filmu na podstawie powieści Kinga.Dobra,jadę dalej.Po chwili jestem w Kraśniku Górnym,gdzie na skrzyżowaniu skręcam w lewo na Tomaszów Bolesławiecki.Im bliżej Tomaszowa tym zapach z tamteszej piekarni coraz bardziej intensywny.Niestety sklep zamknięty wiec nici ze świeżego pieczywa.Przeskakuję przez "krajówkę" i dalej do przodu.Na następnym lokalnym,małym skrzyżowaniu telefon do Żony,informujący o moich poszukiwaniach "nowego" samochodu.Zaproszenie na rosół z makaronem własnej roboty odrzucam,pogoda jakaś dziwna i niebo coraz bardziej ponure.Po drodze jeszcze zdjęcia zwierzaków.Zwłaszcza klacz z "dzieckiem" rozczuliła mnie.Kierunek lewo i udaję się do Lubkowa.Tam znowu w lewo i przez punkt widokowy w kierunku Iwin.Tam wskakuję na rowerową i spokojnie w kierunku Bolesławca.Jestem trochę zdziwiony,bo po raz pierwszy nie trafiam na wmordewind.Wjeżdżam do miasta na moje osiedle.Po drodze Żabka,gdzie kupuję mały "czarny" chleb(do jutra może braknąć) i po chwili jestem w domku.Obiad mam(zrobiłem rano) no i za chwilę w tv, 108 edycja Liege - Bastogne - Liege.Pozdrawiam wszystkich !!!

Koniec gnicia przy świątecznym stole ...

Poniedziałek, 18 kwietnia 2022 · dodano: 18.04.2022 | Komentarze 2

Wczorajszy dzień - jedna,wielka porażka.Chyba nie jestem "rodzinną" osobą ponieważ nie cierpię spędów z taką ilością osób.Za to dziś już spokój.W południe u Rodziców obiad - gołąbki z kiszonej kapusty (mniam).Potem mała kawa, ciacho.Żona na wioskę,bo już był telefon a ja z synem do domku.Pogoda miód malina dlatego szybkie przebieranko w rowerowy ciuch i już mnie nie ma.Słońce,13 stopni na plusie,żyć nie umierać.Plan jest więc jadę.Szybki przelot przez miasto a w Rynku - centrum miasteczka mnóstwo ludzi i tylko język ukraiński słychać.Mocniej cisnę korby i spiepszam jak najszybciej.Przez Oś.Kwiatowe i Przylesie wyjeżdżam z Bolesławca w kierunku Dobrej.Tam wskakuję na główną w kierunku Kliczkowa.Lubię tę trasę ze względu na gładki asfalt i niewielki ruch oraz Bory Dolnośląskie,które właśnie tam się zaczynają.Mijam Kliczków,pod zamkiem mnóstwo aut ale śmigam dalej do Osiecznicy.Tam na rondzie w lewo i kierunek Tomisław.Ale niedaleko za rondem krótki postój co by pstryknąć fotkę uroczego miejsca.Tuż przy ulicy jest "urwisko",oczywiście zabezpieczone barierkami a głęboko w dole przełomy Kwisy - cudo.Spadam do Tomisławia.Tam za kościołem z głównej skręcam w lewo i jestem u celu mojej wycieczki.Wiszący mostek nad rzeką,urokliwe miejsce.Tam spotykam małżeństwo z Polkowic.Uprawiają turystykę motocyklową,jeżdżąc po Polsce i oglądając miejsca,które warto zobaczyć.Poleciłem im jeden taki przystanek do którego po chwili się udali.W "nagrodę" dostałem naklejkę na której widnieje nazwa ich strony w sieci,gdzie można poczytać jak również obejrzeć zdjęcia z ich wojaży.Po krótkiej sesji zdjęciowej przeprowadzam rower po kładce,wskakuję na siodełko i nieśpiesznie jadę sobie przez Osieczów w kierunku Bc.Będą już w mieście sms i za chwilę telefon (wiadomo od kogo haha),krótka refleksyjna rozmowa na temat mijających świąt ...

Prognozy się sprawdziły.

Sobota, 16 kwietnia 2022 · dodano: 16.04.2022 | Komentarze 1

W domu wszystko zrobione.Porządki z głowy,upieczone i upichcone to co miało być - jest.Dlatego po południu wychodzę trochę na rower.Pogodowe prognoz sprawdziły się,jest słonecznie i sucho.Po wczorajszych opadach ani śladu.Dziś po najmnieszej lini oporu czyli rowerową do Raciborowic na punkt widokowy.Totalny luzik gdyby nie kilku rowerzystów na swoich wypasionych ... elektrykach.Fujj,nienawidzę czegoś takiego.Od Iwin do końca rowerowej prowadzi podjazd.Niby nic wielkiego ale cholera potrafi człowieka zmęczyć.Na punkcie obowiązkowa fotka zamku Grodziec,który dziś jest pięknie widoczny.Po chwili podjeżdża gość na gravelu Cube.Dłuższa i miła rozmowa oczywiście na tematy rowerowe.Nagle pojawia się szoszon.Zajechany jak koń po westernie siada na kamieniu i ... nic.Ani cześć ani spiepszaj dziadu.Kij mu w oko.W końcu rozjeżdżamy się każdy w swoją stronę.Powrót do Bc pod lekki wiatr.W mieście objechałem chyba wszystkie sklepy,bo wzięła mnie ochota na piwo.Zonk,wszystko już pozamykane nawet Żabki.Zniesmaczony wracam do domu.Pod klatką spotykam syna,który wraca z siłowni.Idą święta ...
Zdrowych oraz pogodnych życzę wszystkim,którzy tu czasami zaglądają :)

Jestem w szoku.

Czwartek, 14 kwietnia 2022 · dodano: 15.04.2022 | Komentarze 0

W pracy czuć,że coś wisi w powietrzu ... święta? W domu z resztą również,choć "najgorsze" rzeczy już są zrobione.Dlatego pod wieczór wychodzę na rower.Pogoda nadal bajeczna i temeratura ... 21.Ale to jeszcze tylko dziś tak ma być,od jutra ma się pogodowo spitolić.Bokami przez miasto na ul.Zabobrze.Chwila rozmowy z "komisowym" kolegą.Potem przez "główną" i powrót z peryferii w kierunku centrum.Ale skręcam w bok i przez osiedle Oś.Kwiatowe i Przylesie w kierunku miejscowości Dobra.Szybki przelot przez cichą,sielską wioskę i pojawiam się na pięknym asfalcie.Kierunek Bolesławiec.Bokami na moje osiedle,które znajduje się po przeciwnej stronie miasta i jestem na miejscu.Fajna przejażdżka,szkoda tylko,że jutro ma padać ...

Wreszcie ... pogoda.

Środa, 13 kwietnia 2022 · dodano: 15.04.2022 | Komentarze 1

Po pracy,po obiadku mały wyjazd,gdzieś tam,ot po prostu.Ulicą Tysiąclecia dojeżdżam do ronda i tam wpadam na rowerową.Jak zawsze przy takiej pogodzie (jest19 stopni i słońce) robi się tam istny spacerniak.Dlatego w Kruszynie za wiatą rowerową skręcam w lewo i polną drogą udaję się w kierunku Tomaszowa.Delikatny ciepły wiatr a wokół mnie zielone pola,czym obsiane nie mam pojęcia,nie znam się.W jednym miejscu sadzą ziemniaki a tuż obok za miedzą spacerują sobie boćki.Obowiązkowo fota bo taki widok rzadko się zdaża.Wreszcie asfalt,przeskakuję przez krajówkę,kawałek przez miejscowość i kierunek dom.Spokojnym odcinkiem,takim w sumie bocznym kieruję się na Kolonię Kraśnik Górny.Tam w lewo i nowym asfaltowym dywanikiem na Kruszyn.Przecinam tę samą krajową i prawie jestem na rowerowej.A tam ... spokój.Całe łażące towarzystwo zniknęło,chyba ze względu na godzinę (była już prawie 20).Uśmiechnięty wjeżdżam do Bc.Po drodze podjeżdżam na myjnię,mus opłukać rower po śmiganiu na polnych bezdrożach ...

Czasem słońce,czasem deszcz i ... śnieg.

Niedziela, 10 kwietnia 2022 · dodano: 10.04.2022 | Komentarze 1

Czyli pogodowych dziwactw ciąg dalszy.No i tak jest od dwóch tygodni.Po śniadaniu trochę telewizji i sms do ...Dudysi.Chciałem ją wkurzyć i udało się bo oczywiście zaraz zadzwoniła haha.Moje próby namówienia na rower spełzły na niczym (pogoda nie taka haha).Przebieranko i wyjazd.Pogoda jest jaka jest,przynajmniej pięć stopni na plusie.Po kilkuset metrach zaczyna padać śnieg i to dosyć mocno do tego silny wiatr,zadyma jak nic.Po kilkunastu minutach ... słońce.Nie powiem, zwątpiłem na rowerowej do Kruszyna.Tam przeskakuję przez krajową DK94,mijam Karczmę (dobrze tam karmią,polecam) i kieruję się do Kraśnika Górnego,nowym ciągiem pieszo - rowerowym.Przelatuję też przez Kraśnik Dolny i estakadą nad A4 wjeżdżam do Dąbrowej.Zaczyna padać i dosyć mocno wiać.Chwila moment i ani śladu po deszczu.Potem Krępnica,kóra słynie ze swoich bajor.Niestety największe z nich w ubiegłym roku zostało sprzedane przez władze mojego miasta,komu nie wiadomo.Jedynie cena jest wiadoma,troszkę więcej niż milion złoty.Wokół mnóstwo tabliczek,że teren prywatny itp.Nawet wykopano wilcze doły,żeby nie można było wjechać autem.Szlag człowieka trafia bo wielu bolesławian przyjeżdżało tu wypocząć.Była tam nawet stanica żeglarska dla dzieci i młodzieży.Mnóstwo sprzętu na kórym dzieciaki uczyły się żeglarstwa.A teraz co,lipa.Lekko wkurzony ruszam.Przez Bolesławice i moment jestem w Bc.Trochę jestem na bakier z czasem tym bardziej,że dziś to ja przygotowuję obiad.A po obiedzie transmisja Amstel Gold Race ...

Zakupy na Manhattanie.

Sobota, 9 kwietnia 2022 · dodano: 09.04.2022 | Komentarze 4

Pięknie się spało.Chyba te cztery dni urlopu,jeszcze z zeszłego roku pomogły się zregenerować.Rano lekkie śniadanie,zakupy i włączyła się człowiekowi szwendaczka.Łaziłem po mieszkaniu nie bardzo wiedząc co robić.Na szczęście syn,którego odebrałem we worek ze Szczecina,po prawie pięciomiesięcznym rejsie,poprosił o zakupy na Manhattanie,naszym miejskim targowisku.Jest okazja przejechać się bo z buta nie mam zamiaru zasuwać.Kupiłem to co chciał (zadeklarował się,że to On dzisiaj zrobi obiad) i powrót do domu trochę okrężną drogą.Mam czas.Co z tego,że pogoda trochę do bani.Mimo,że temperatura 7 stopni jest słońce,to miejscami mocno wieje i nie jest to ciepły wiatr.Przez Bożejowice do Rakowic a tam akcja strażaków.Przy domu dwa wozy bojowe i trzeci z drabiną a nic nie widać,żeby coś się działo.O co kaman,nie mam pojęcia.Kilka zdjęć i przed siebie.W trakcie jazdy sms od Dudysii,że gdzieś mnie tam widziała jak śmigam ( ta to zawsze musi wszystko dostrzec haha ).Bokami,wzdłuż Bobru wjeżdżam do miasta.No i właśnie wtedy nastały ciemności i zaczęło padać.Pal licho,mam kurtkę przeciwdeszczową i ... błotniku,wiec dupsko jest suche :).Kawałek ścieżką rowerową na miejskiej obwodnicy i wjeżdżam na "moje" osiedle.W mieszkaniu pusto,syn u moich Rodziców (jakby nie było długo go nie widzieli) więc czekam na jego powrót i obiad,który ma upichcić.Wiem tylko,że będzie mniam ...

Tragedia ..,

Piątek, 8 kwietnia 2022 · dodano: 08.04.2022 | Komentarze 2

.., kupiłem do wozidełka błotniki.Po obiedzie podjechałem do sklepu i cholera dokonałem zakupu.Nawet mi założyli.Czy to był dobry pomysł,nie wiem.Ci co mnie znają wiem,że napewno wyśmieją mnie.Ja,który całe "życie" jeżdżę bez "ochraniaczy" nagle je kupuję.Choć z drugiej strony,przez ostatnie kilkanaście dni pogoda nie rozpieszczała i kilka razu zmokło a przez to i również zmarzło mi ... siodełko.Więc może ... Ze sklepu na ul.Zabobrze do znajomego handlarza samochodami.Niestety nic nowego nie miał.Potem z górki przez most drogowy nad Bobrem w kierunku centrum.Koło dziadowskiego marketu odbijam w prawo i na chwilę zatrzymuję aby zrobić zdjęcie ciekawego miejsca.Budynki Concordia,byłe Zakłady dziewiarskie Hanka.Przed drugą wojną był tam zakład doświadczalny i hamownia silników lotniczych firmy Messerschmitt.Do dziś pozostały we wnętrzach pozostałości urządzeń.Obecnie funkcjonuje tam jakiś mini zakład produkujący ceramikę i pub ... harleyowców,gdzie grają muzykę na żywo.Chyba nie tak się ubrałem bo poczułem ziąb.A może za długi był postój?Dlatego ruszam,kierunek chałupa.Tuż przy niej wpadam na chwilę do sklepu po ... piwo.Tyle na dziś.
Cały czas męczą mnie te błotniki ...

Zapomnieć o wczorajszym dniu ...

Niedziela, 3 kwietnia 2022 · dodano: 03.04.2022 | Komentarze 1

Wczorajszy dzień w pracy - tragedia,ale przeżyłem bo robię dzisiejszy wpis hehe.Dziś z przebudzeniami spałem dłuugo,bo do 8.20.Lekkie śniadanie, łażenie po chałupie z kąta w kąt i nie wiadomo co robić.Miał być rower ale szczerze powiem nie wiedziałem czy to dobry pomysł,czy dam radę.Raz się żyje.Przebieram się i wychodzę - wyjeżdżam z mieszkania.Jest myśl i cel gdzie się udać.Do Warty Bolesławieckiej rowerową.Potem chwilę asfaltem by za pałacem skręcić do lasu i skrótem wyskoczyć tuż przed Wartowicami.Pogoda bez większej tragedii,temperatura 3 na plusie,lekki wiatr,brakuje tylko słońca,które czasami gdzieś tam spoza chmur się pokazuje.Z Wartowic już asfaltem kieruję się do Starych Jaroszowic.Tam,na "rozdrożu" skręt w lewo i pięknym asfaltem do Żeliszowa,mojego celu wycieczki.Chcę zobaczyć z bliska Perłę Żeliszowa,stary ewangelicki kościół,który kilka lat temu został zakupiony przez jakieś Towarzystwo jeśli dobrze pamiętam z Wrocławia.Coś tam remontują,restaurują.Niejednokrotnie przejeżdżałem tamtędy ale nigdy nie podchodziłem bliżej,aż do dziś.Jako ciekawostka, budynek wybudowany jest na planie ... elipsy,rzecz chyba raczej rzadka w architekturze.Robię kilka zdjęć,nawracam i do domu.Po drodze zaglądam do przydrożnego wiejskiego sklepu (uwielbiam takie),żeby kupić "grześka" i kupuję ... trzy słoiczki regionalnego smalcu.Jeden z czosnkiem,drugi z mięsem,trzeci z chrzanem.Będzie mniam.W Starych Jaroszowicach skręcam w lewo w kierunku ... Nowych Jaroszowic,które znajdują się przy głównej w kierunku do Jeleniej Góry.Dostałem troszkę w kość.Nie dość,że kilku kilometrowy podjazd to w szczerym polu wywiało mnie z każdej strony.Będąc już w Nowych ... wjeżdżam na główną i gładkim asfaltem wśród lasu pedałuję do Bolesławca.Teraz tylko obiad (który mam) i oglądanie transmisji Wyścigu dookoła Flandrii.Bałem się dzisiejszego kręcenia ale dałem radę ... Pozdrawiam