Wspominkowo ...

Piątek, 7 stycznia 2022 · dodano: 07.01.2022 | Komentarze 0

Rano na zakupy bo jakoś pustawo w lodówce.No i oczywiście coś dla syna,w niedzielę wyjeżdża na uczelnię do Wrocławia a tam też w lodówce ... Wyszło trochę tych kilometrów po mieście aż poczułem w kopytkach.Dlatego fotel i do łapy moje czytadło Miasteczko Salem.Aż dziwne,że nigdy tego nie czytałem.Kiedy doszedłem do siebie, szybkie przebieranko i na rower.W planach odwiedzenie miejsca,gdzie po ukończeniu szkoły średniej rozpoczynałem swoje życie zawodowe ... Zakłady Górnicze "Konrad" w Iwinach.Kopalnia rudy miedzi należąca do KGHM Polska Miedż w której zaczęto wydobycie na początku lat 50 tych ubiegłego wieku a "uroczyste" wydobycie ostatniej tony urobku nastąpiło jesienią 1989 roku.Zakład jako taki funkcjonował do lipca 2000 roku,kiedy to wyłączono pompy wody na poziomie 830 metrów i zaczęło się samoistne zatapianie kopalni ... Na chwilę obecną istnieją tam jakieś cztery firmy,które wynajmują niektóre budynki.Niestety,większości budynków już nie ma a teren został zrekultywowany.Powrót do domu w zadumie a po za tym mus zrobić obiad,syn pewnie głodny.Ja z resztą też.
ps. Szybkie "meksykańskie danie : makaron,cycki z kuraka,warzywa.Oczywiście na ostro,mniam ...