Po kilku latach ...

Sobota, 18 czerwca 2022 · dodano: 24.06.2022 | Komentarze 1

Sobotni wyjazd z Beatą i Darkiem do Szklarskiej Poręby - Jakuszyc.Pogoda dopisała aż nad to(temperatura 31 stopni czegoś tam).Oczywiście pomyliliśmy trasę dlatego Harrachov nie zaliczony.Zaliczona Polana Jakuszycka oraz Dolina Izery.Na dodatek po drodze(dosłownie)mijamy się z uczestnikami wyścigu graveli.Dziwne,że UCI jako organizator jednego z 14 wyścigów cyklu mistrzowskiego(Europy) nie zamknęło trasy.A może to nasi współorganizatorzy dali dupy !!!.W każdym bądź razie przynajmniej ja miałem wkurw na maksa.Po prostu było zbyt niebezpiecznie i to dla wszystkich.Pogoda rozkręcała się coraz bardziej,można było paść.Po kilku krótkich przerwach parliśmy uparcie do przodu.Czasami trzeba było prowadzić rower ale to przecież żaden wstyd."Ostatnie" 8 kilometrów podjazdu pokonaliśmy z zaciśniętymi zębami ale warto było,mimo potu zalewającego oczy.Jesteśmy na wysokości 1028 m.npm.Stara kopalnia kwarcu.Widoki zabójcze,warto było "zajechać się na śmierć".Dłuuuższa chwila przerwy.Mnóstwo zdjęć i jeszcze więcej rowerzystów :).Wreszcie ruszamy,teraz już z górki ale ostrożnie bo,dużo rowerów na szlaku i kamole na trasie.Wyjeżdżamy w Jakuszycach tuż obok knajpy.Zamawiamy makaron w sosie śmietanowym ze szparagami i boczkiem oraz mrożoną herbatę.Porcja w sam raz i na dodatek smaczna.Po posiłku wpadam na pomysł na który Darek zgadza się(dzięki Ci Kolego raz jeszcze).Znajomi wracają do auta pakować się a ja zjeżdżam 13 kilometrów przecudownym asfaltem do Szklarskiej Poręby,gdzie na chwilę zatrzymuję się co by kupić dla naszej trójki ... oscypki(u stałej sprzedawczyni).Czekają na mnie za miastem na pierwszym podjeździe w kierunku Jeleniej Góry.W Bolesławcu jesteśmy po godzinie 16.Góry Izerskie są zajebiste,podjarałem się i mam ochotę na więcej.Oczywiście na rowerze ...