Lubiąż.

Niedziela, 27 marca 2022 · dodano: 27.03.2022 | Komentarze 3

Pobudka i wstajemy.Mycie,golenie i lekkie śniadanie.Wczoraj nie chciało mi się więc dziś ogarniam rower co by nie było w trasie żadnej niespodzianki.O godzinie 9.30 czasu letniego podjeżdżają do mnie Darek z Beatą.Ładujemy mój rower i ruszamy.Ale jeszcze na chwilę zahaczmy o piekarnię bo muszę kupić chleb.Przelot przez miasto i wskakujemy na A4.Jedziemy do Legnicy.Ruch na autostradzie znikomy.Będąc w Legnicy kierujemy się do pobliskich Kunic,gdzie parkujemy auto tuż koło jeziora.Tam rozładowujemy się,wszystko sprawdzamy i ... zajadamy się croissantami popijając je mrożoną kawą kupioną w sklepie.Wreszcie o 11.30 ruszamy.Najpierw poruszamy się wojewódzką do Prochowic.Ruch samochodowy znikomy,co zaskoczyło zwłaszcza Dudysię,która chyba boi się poruszać takimi arteriami :).Dojeżdżając do miasteczka widzimy z punktu widokowego gdzieś tam hen widoczny nasz cel podróży..Skręcamy na krajową DK 94 w kierunku Wrocławia.Nadal aut tyle co kot napłakał.Po kilku kilometrach,z krajówki skręcamy w lewo i do celu zostaje nam raptem 6 kilosów.Gładkim asfaltem docieramy do Lubiąża i jego największej atrakcji Klasztoru Cystersów (rzecz jasna nieczynny,braciszków tam nie zobaczycie).Samochodów na parkingu co nie miara i z daleka słychać gwar oraz muzykę.Jak się okazuje trafiliśmy na koniec jakieś imprezy biegowej.Obowiązkowo kilka zdjęć i decydujemy się na obiad w Karczmie Cystersów ( a kanapki w plecakach hehe ).Zamawiamy dwa podpłomyki,jeden z bekonem,drugi z salami i schłodzony kwas chlebowy.Było świeże,gorące i cholernie smaczne.Jeszcze kilka zdjęć i wracamy.Zmieniamy trasę powrotu.Tuż za Lubiążem wskakujemy na ścieżkę,która biegnie wałami przeciwpowodziowymi.Docieramy do Kawic,gdzie przecinamy krajówkę ( o tej porze ruch jest sakramencki ) i kierujemy się w kierunku Kunic.Tamtą okolicę i miejscowości nie inaczej Bóg opuścił.Asfalt pamięta raczej czasy Gierka.Totalna rozpierducha pod kołami.Nie polecam osobom posiadającym sztuczne uzębienie,na pewno pogubią na tych wertepach.Trafia się również bruk,wtedy trzeba uciekać na pobocze,które na szczęście jest.Przed wioską Dąbie pojawia się "mały" podjazd.A,że Panowie to gentelmeni to puszczamy Panią przodem.Było na co popatrzeć .., ehh jak te bioderka pracowały :) :) :) .Do Kunic wjeżdżamy od tyłka strony czyli ... jeziora.Ludzi na deptaku full,rowerzystów też nie mało.Chwila na zdjęcia i podjeżdżamy do auta.Pakujemy rowery i wracamy do Bolesławca.Przepis na udany dzień ..? - sprawdzone towarzystwo,idealna pogoda i rower.Nie może się nie udać :).Pozdrawiam ...