Goerlitz.

Sobota, 17 czerwca 2023 · dodano: 17.06.2023 | Komentarze 1

Rano zakupy,potem śniadanie i kawa.Pogoda do luftu.Od zachodu nadciągają sine chmury.W pewnym momencie zaczyna padać.Plumka tak sobie do godziny 9.Co robić,gdzie jechać ... nie mam pojęcia.Kiedy przestało kropić,przebieram się i heja.Rower do windy i wyjazd.Raz się żyje,choć aura nie pewna.Z drugiej strony jak to mówią ... kto nie zaryzykuje ten nie ma.Jadę na dworzec PKP.Kupuję bilet do Zgorzelca i o 11.03 pakuję się do pociągu KD.Minęło raptem pół godziny i jestem na miejscu.Chmurno ale przynajmniej sucho.Temperatura niezła,19 stopni tak jak lubię,tym bardziej,że ostatnio nieźle grzało.Chwila przez miasto i i mostem dla pieszych przejeżdżam na niemiecką stronę do Goerlitz.A tam ... słońce hehe.Ogólnie jazda po bocznych,wąskich i urokliwych uliczkach.Wjechać można wszędzie,nawet pod prąd(oczywiście zgodnie z przepisami),nie to co u nas.Fajne miasto,czyste,zadbane i bajkowe ze względu na architekturę.W drodze powrotnej na polską stronę przejeżdżam nawet przez tamtejszy "Rynek",choć nie miałem takiego zamiaru.Miejsce oklepane gdzie jest mnóstwo ludzi.Aczkolwiek trzeba przyznać,że ładnie tam.Do kraju wracam mostem drogowym nad Nysą Łużycką gdzie kiedyś była granica.Zgłodniałem więc kupiłem jakiegoś boxa(smaczny był).Do pociągu mam pół godziny i jakieś trzy kilometry.Odjazd punktualnie i o 16.40 jestem w Bc.Po drodze jeszcze drobne zakupy i domek.Pogoda dopisała.Czyż trzeba czegoś więcej ..?

Daniel55
| 18:20 niedziela, 18 czerwca 2023 | linkuj Infrastrukturę rowerową mają znacznie lepszą niż u nas, to fakt, ale jak to w jednym z filmów było: Tyle lat w nas Marksa i Lenina pompowali no to jak my mamy teraz z nimi konkurować.
Widzę m.in. kawałek Karstadu się załapało, Obermarkt czy odcinek Hugo-Keller Strasse.
Jest tam wiele urokliwych uliczek, choć z drugiej strony sporo też, jeszcze nie wyremontowanych, opuszczonych kamienic z czasów DDR.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa rzepi